Na zdjęciu pierwszy autobus zaprojektowany przez Zdzisława Beksińskiego w 1957 roku.
Już w XIX w. sanockie przedsiębiorstwo stało się czołowym producentem pojazdów szynowych całej Monarchii Austro-Węgierskiej.
Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, rząd wsparł firmę, która uruchomiła produkcję autobusów i miała nawet produkować
czołgi, co zaprzepaściła II wojna. Dalszy rozwój Autosanu miał miejsce w PRL. W latach 1950–1990 zakład zapewniał dla potrzeb
kraju duże liczby tanich autobusów. W szczytowym okresie pod koniec lat 70. produkcja autobusów przekraczała 4000 szt. rocznie.
Autosan przetrwał wszystkie systemy gospodarcze i wszelkie okupacje: zabory, nazistów i komunistów. Wykończyła go dopiero
transformacja. Polski sportowiec Sobiesław Zasada, transferowany do drużyny niemieckiej Mercedesa, dostał jednocześnie we
władanie czołowe polskie firmy autobusowe, Autosana i Jelcza, które umiejętnie doprowadził do zgonu. Reanimacja Autosanu
trwa od 2016, kiedy masę upadłościową nabyła Polska Grupa Zbrojeniowa.
Podkarpacki Autosan to najstarsza polska firma motoryzacyjna, której korzenie sięgają 1832, kiedy dwóch powstańców
listopadowych - chłop i robotnik - założyło przedsiębiorstwo kowalsko-kotlarskie. Byli to przodkowie Zdzisława Beksińskiego, wybitnego
polskiego artysty, który za młodu pracował w Autosanie jako designer.