Ocena wątku:
  • 11 głosów - średnia: 3.18
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulaminy forumowe
Dziś chcę Wam przedstawić kilka przykładów regulaminów jakie obowiązują na innych forach.

Temat ten zakładam ze względu na to, że niejednokrotnie ktoś z Gryfa miał pretensje o nasz
 regulamin, że jest zbyt surowy.


Regulaminy poniższe zaczerpnęłam z przykładowych, pierwszych z brzegu na jakie trafiłam
fora, nie podam skąd pochodzą, bo
nie o to w tym chodzi. Mam jedynie na względzie to, że nasz
 gryfowy regulamin jest zupełnie "lajtowy", sami się przekonajcie.


Punkty, które na gryfie są łagodniejsze, zaznaczyłam na czerwono, dodatkowo zwróćcie
uwagę, wszędzie jest używana forma
"zabrania się", "zakaz", u nas jest "bardzo prosimy".




Oto przykłady:

1.

Cytat:1.Poprawnie tytułuj wątki tak, aby wiadomo było co znajduje się w środku - wszelkie tematy typu "Pomocy", "Ratunku!!!" będą kasowane, a ich twórca nagradzany warnem.
2.Nie zakładaj bezsensownych wątków w stylu "Jak mam wyczyścić swoje buty?", "Co sądzicie o moim kocie?" - i tak zostaną usunięte.
3.Ponieważ na różnych forach internetowych wiele razy pojawiała się dyskusja o "problemach miłosnych", zabronione jest zakładanie kolejnych wątków o tej tematyce - masz taki problem, poradź się psychologa. Dotyczy to również innych tematów wymagających typowo specjalistycznej wiedzy, jak "Złamałem nogę w kilku miejscach, jak to leczyć?", czy "Matka bije moją dziewczynę, co robić?".
4.Zabrania się zakładania tematów w stylu "Zadanie z chemii" itp - forum to nie miejsce na prace domowe; jeżeli masz z tym problem to idź do nauczyciela albo zadzwoń do kolegi który to rozumie. Mam tu na myśli również wszelkie prace licencjackie, inżynierskie, magisterskie, doktoranckie, ankiety, tłumaczenia itd. Wątki łamiące ten punkt będą usuwane, a ich założyciel karany warnem.
5.Kasacji podlegać będą również tematy dotyczące wyboru studiów, profilu szkoły średniej, "magicznych" pomysłów na dochodowy biznes itd. Nikt nie będzie za Was wybierał kierunku kształcenia, firmy też nikt za Was nie założy. To Wasze zainteresowania, umiejętności i pragnienia mają Was prowadzić przez życie, nie forumowicze.
6. Daruj sobie żmudne pisanie wątków typu "Zarabianie w internecie" z umieszczonymi w nich ref-linkami. Zanim ktoś na nie wejdzie zostaną usunięte, a Ty odpowiednio nagrodzony. Dotyczy to również ofert kupna/sprzedaży - od tego masz Allegro. Za te przewinienia karzemy szczególnie surowo - warnem z dużą ilością punktów karnych lub nawet banem.


Jak widzimy, cały powyższy regulamin jest na czerwono, oznacza to, że są od nas pod każdym względem surowsi. ubawa

2.

Cytat:A§2. Rejestracja
2.1. Rejestrując się w naszym Forum zgadzasz się na poniższe warunki regulaminu.
2.2. Podczas rejestracji jako nazwy użytkownika (loginu) nie używaj nazw obraźliwych, wulgarnych, nazw zarezerwowanych dla wartości religijnych, a także adresów stron www, oraz nazw serwisów. Nazwy te dotyczą również instytucji rządowych, prywatnych oraz organów ścigania, służb ratunkowych, itp. Tego typu konta będą usuwane.
2.3. Ponowna rejestracja jest możliwa tylko, gdy konto zostało usunięte, lub wystąpiły problemy z poprzednim kontem, które zostały zgłoszone administracji. W innym przypadku drugie konto będzie usuwane, a użytkownik otrzyma ostrzeżenie.
2.4. Dokonując rejestracji na Forum, wyrażasz zgodę na otrzymywanie mailingu, na adres poczty elektronicznej podany podczas zakładania konta, od serwisu(nazwę usunęłam- hogan)oraz partnerów współpracujących z serwisem.
2.5. Rejestrując się na Forum otrzymujesz możliwość elektronicznego, publicznego wypowiadania się (tzw. postowania) na Forum, oraz wyrażasz zgodę na ewentualne wykorzystanie treści swoich wypowiedzi przez (nazwę usunęłam- hogan) wyłącznie na łamach serwisu.


A§3. Ogólne zachowanie.
3.1. Nie krzyczymy (nie piszemy wielkimi literami).
3.2. Nie używamy wulgaryzmów i wyrażeń obraźliwych w wypowiedziach, sygnaturach, awatarach. Zasada ta dotyczy również umieszczania linków (również ich skrótów, czy kodów qr) do stron z niecenzuralnymi czy obraźliwymi treściami, oraz "cenzurowanych" przekleństw w postaci kropek/gwiazdek itp.
3.3. Nie powodujemy kłótni
3.4. Nie obrażaj innych użytkowników.
3.5. Zabrania się stosowania nicków, oraz awatarów zawierających wyrazy "Administrator", "Moderator" oraz innych, mogących wprowadzać użytkowników forum w błąd. Zabrania się również umieszczania w awatarach i sygnaturach obrazów o treści erotycznej.
3.6. Obrazek zamieszony w podpisie nie może być większy niż 500 pikseli szerokości i 100 piksel wysokości. Podpis nie może przekraczać 5 linijek tekstu (Nie dotyczy limitów podanych w opisie rang na forum).
3.7. Na forum panuje bezwzględny zakaz podawania adresów oraz reklamowania stron konkurencyjnych o tematyce powiązanej z system (nazwę usunęłam- hogan)  itp. Zakaz ten dotyczy awatarów, sygnatur, nazwy użytkownika, pól profilu, podawanego źródła informacji itd. Złamanie tego punktu grozi natychmiastowym banem (nie dotyczy stron obcojęzycznych - np.(nazwę usunęłam- hogan) .
Jedyne dozwolone linki do polskojęzycznych stron o tematyce powiązanej z mobilnymi systemami operacyjnymi, to te do (nazwę usunęłam- hogan)
3.8. Na forum panuje absolutny zakaz zamieszczania treści pornograficznych oraz promowania warezu. Odnosi się to do zamieszczania odnośników do pirackich aplikacji, gier, filmów, aplikacji ułatwiających nielegalny dostęp oraz informacji o innych metodach uzyskania takich treści. Wszelkiego rodzaju dyskusje i pytania o aplikacje, które mogą służyć do crackowania i omijania mikropłatności, takie jak: itp. nie są dozwolone. Złamanie tego punktu grozi ostrzeżeniem. Powyższy punkt dotyczy (nazwę usunęłam- hogan) także próśb o zamieszczenie/podanie źródła nielegalnych materiałów.
3.9. Na forum obowiązuje zakaz umieszczania w sygnaturach lub stopce profilowej ofert (ogłoszeń) oraz linków do portali aukcyjnych (bez względu na rodzaj produktów lub usług tam oferowanych). Dopuszczalne są linki w sygnaturach, prowadzące do działu Giełda z własnym ogłoszeniem.
3.9.1 Na Forum panuje absolutny zakaz podawania linków do stron internetowych, blogów, itp. które swoją działalnością szerzą nienawiść, wulgarny język, rasizm,oraz mają w całości profil o charakterze przeznaczonym tylko dla osób pełnoletnich.
3.11. W sygnaturach, użytkownicy mogą umieszczać linki do paypala (płatności elektronicznych).
3.12. Sprawy prywatne załatwiać proszę poprzez PW, e-mail lub GG, nie na forum.
3.13. Stosuj się do próśb i nakazów obsługi forum. Nie kasuj edycji moderatorów w Twoim poście. Szanuj osoby, które wiedzą więcej od Ciebie, oraz pilnują porządku.
3.14. Użytkownicy nie mają prawa do edycji swoich postów (w celu usunięcia ich treści), co w konsekwencji niesie za sobą zburzenie kontekstu wypowiedzi innych Użytkowników. Można edytować jedynie własne posty w celu dodania nowych informacji i/lub poprawienia obecnych wartości merytorycznych.
3.15. Użytkownicy nie mają prawa cytowania punktów Regulaminu w sygnaturach.
3.16. Użytkownicy nie mają prawa raportowania ramek i notatek moderatorskich, poza ramkami w poprawionych tematach.

A§4. Pisanie nowych postów na forum.
4.1. Przed napisaniem nowego tematu skorzystaj z wyszukiwarki, a także sprawdź, czy odpowiedz na Twoje pytanie nie znajduje się w FAQ lub (nazwę usunęłam- hogan)
4.2. Posty umieszczaj w odpowiednich działach. Wystawianie tego samego posta w różnych działach lub kilka razy, ale z innym tematem grozi ostrzeżeniem.
Wszelkie problemy z konkretnym ROMem, aplikacją, grą itp. należy umieszczać w istniejących już tematach zamiast zakładać nowy. Jedynie w przypadku, gdy nie ma jeszcze odpowiedniego tematu, należy założyć nowy.
4.3. Nadaj odpowiednią (jasną i streszczającą problem) nazwę swojemu tematowi! Tematy z nazwami typu "PROBLEM" , "POMOCY", "CO ROBIĆ" są nieprawidłowe i będą zamykane. W jednym temacie powinieneś poruszać tylko jeden problem.
Tematy o nazwach typu: „Problem z sms”, „Problem z wifi”, „Problem z G1”, „Coś nie działa”, „Coś zepsułem” itd. również są nieprawidłowe.
W przypadku takich tematów autor otrzyma od moderatora polecenie poprawy tytułu. Można to zrobić poprzez Zaawansowaną Edycję pierwszego postu w temacie. W wyniku braku reakcji autora na polecenie moderatora, temat będzie bezwarunkowo zamykany i przenoszony do kosza.
4.4. Przed napisaniem nowego tematu lub postu, każdy użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z zawartością danego działu, oraz zawartych w nim ogłoszeń.
Tu dodam od siebie, że powyższe forum ma regulamin w każdym dziale! Czyli każdy dział ma dodatkowo inny regulamin! Naliczyłam 10 dodatkowych regulaminów oprócz podstawowego- hogan

4.5. Posty nie mogą obrażać w żaden sposób innych osób zarejestrowanych na forum i osób postronnych.
4.6.Pisząc odpowiedź na ostatni post w temacie, nie cytujemy go w całości. Dozwolone jest cytowanie fragmentu ostatniego posta, jeśli jest on długi i rozbudowany, a my chcemy się odnieść do konkretnej jego części. Unikamy również cytowania całych, wcześniejszych postów, jeżeli nasza odpowiedź tyczy się tylko ich wycinka.
4.7. Nie pisz tego samego tematu w różnych działach.
4.8. W dziale aplikacji, oraz gier, umieszczamy tylko informacje o aplikacjach, grach i promocjach przeznaczonych dla użytkowników zamieszkujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w systemach umożliwiających zakupy aplikacji przygotowywanych przez developerów. Promocje dotyczą m.in. takich aplikacji jak Google Play, Samsung Apps, Get Jar. Aplikacje mają być dostępne w sposób LEGALNY, bez stosowania innych czynności omijających zabezpieczenia producenta (takich jak określone terytorium dostępności aplikacji). Dotyczy również aplikacji darmowych!
4.9. Oferty handlowe sprzedaży/kupna/zamiany mogą odbywać się jedynie w dziale Giełda. Oferty zamieszczane w innych działach będą usuwane.
4.10. Posty niezgodne z prawem polskim będą kasowane.
4.11. Na forum zamieszczamy video, zdjęcia oraz screeny za pomocą znacznika [SPOILER].
Zapis ten dotyczy również Miniatur, które oferuje nasze forum i które można zamieścić za pomocą załącznika do postu.
Informacje jak dodawać grafikę zdjęciową i załącznikiw spoiler, znajdziecie tutaj
3.

Tu wzięłam tylko część regulaminu, bo przyznaję, jak żyję, tak długiego regulaminu wcześniej nie spotkałam :lol: - hohan


Cytat:1. Każdy użytkownik forum ma prawo wziąć udział w dyskusji na forum poprzez napisanie wiadomości (posta) i/lub założenie nowego tematu (o ile ta możliwość nie została czasowo ograniczona z powodu przekroczenia limitu ostrzeżeń).
2. Nazwa tematu powinna odzwierciedlać problem poruszany na jego łamach.
3. Zakazane jest powtarzanie (dublowanie) postów i tematów.
4. Posty o nikłej wartości merytorycznej, dające podstawy do sądzenia, że są pisane w celu nabicia licznika postów będą usuwane a ich autor karany będzie ostrzeżeniem.
5. Zakazane jest publikowanie postów o tematyce religijnej, erotycznej, wulgarnej, rasistowskiej, propagującej treści zakazane przez obowiązujące w Polsce prawo.
6. Językiem dyskusji na forum jest język polski. Należy stosować się do obowiązujących zasad gramatyki, ortografii i interpunkcji. Zdanie należy rozpoczynać wielką literą, kończyć kropką. Zakazane jest pisanie wielkimi literami. Nie należy również nadużywać tzw. emotikon.
7. Dopuszczane jest zaznaczenie ważnych fragmentów posta poprzez pogrubienie lub podkreślenie, lub stosowanie innego koloru, rozmiaru czcionki. Posty pisane w całości kursywą, pogrubieniem, innym rozmiarem czcionki lub niestandardowym kolorem będą moderowane. W skrajanych przypadkach usuwane.
8. Zabrania się kopiowania całych artykułów z innych stron internetowych, należy umieszczać wyłącznie linki do artykułów.
9. Kolor zielony, brązowy, czerwony zarezerwowane są dla mod-team, ich używanie jest zakazane (kolor zielony - moderatorzy, kolor brązowy - administrator).
10. Zdjęcia dołączane do postów powinny być zamieszczane na zewnętrznych serwerach, na forum należy je publikować jako miniaturka. Sposób umieszczania miniaturek opisany został w poradniku - (usunęłam- hogan)
11. Zakazane jest cytowanie całej wypowiedzi bezpośredniego przedmówcy. Dopuszczalne jest cytowanie jej niewielkiego fragmentu.
12. Moderatorzy mają obowiązek powiadomić użytkownika o usunięciu tematu/posta wraz z umotywowaniem swojej decyzji.
13. Przesłanie posta/tematu na Forum poprzez naciśniecie przycisku Wyślij jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na jego opublikowanie na łamach Forum.


I co, chcielibyście mieć takie regulaminy na Gryfie i czy my rzeczywiście jesteśmy tak surowi jak są admini na powyższych forach?
Zaznaczę jeszcze, że gdziekolwiek bym nie zajrzała, to wszędzie regulamin jest o wiele bardziej PRZERAŻAJĄCY niż na Gryfie.
Powyżej macie niezbite na to dowody.

Zapraszam i zachęcam do wymiany zdań na ten temat. slecausuuski 

Dodam jeszcze, że niektóre punkty zostały zaznaczone na czerwone ale być może nie domyślicie się dlaczego zostały zaznaczone. W takim
przypadku, śmiało pytajcie a ja wyjaśnię. buziak

To co dopisane zostało kolorem niebieskim, jest moim tekstem a nie pochodzącym z danych forów.
Odpowiedz

Ten temat zawiera więcej treści.
Aby uzyskać dostęp do reszty treści zaloguj się lub zarejestruj.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości